Kontakter, felanmälan & förvaltare
Beroende på vilken fråga du har eller vad du behöver hjälp med finns olika kontaktvägar - allt för att ditt ärende ska bli löst så fort som möjligt.
Felanmälan /garanti i din bostad
Peab Bostad Kundcenter - Garantifrågor, felanmälan och kontakt med Peab Bostad
Telefon: 0101-500 430 (vardagar 09:00-11.30)
https://peabbostad.se/kontakt/kundservice
(Anmälda fel som inte är garantifel utan uppkommit genom ex handhavandefel, normalt slitage eller oaktsamhet kan komma att debiteras dig som bostadsrättshavare)
Felanmälan vitvaror under garantitid
Felanmälan av vitvaror görs direkt till Electrolux. Garantitid för vitvaror är 2 år.
Electrolux: 0771-76 76 76
Vid felanmälan är det viktigt att du har produktens E-nummer tillgängligt. Dessa nummer hittar du på typskylten som är placerad på vitvaran – olika placering beroende på vilken produkt det avser. Se även information under fliken "Din Bostad" - Kök, Bad och vitvaror.
Fel i allmänna utrymmen och fastigheten ska anmälas till teknisk förvaltning
Frågor om fastighetens drift och skötsel, avseende alla delar som inte är din lägenhet samt frågor gällande inomhusklimat i din lägenhet. Det kan till exempel vara trapphusstädning, byte av namnskyltar eller temperatur i lägenheten.
NORDSTADEN
Telefon: 08-32 40 60 vardagar 07.00-16.00 (lunchstängt 11.30 – 12.30)
E-post: kundtjanst@nordstaden.se
Hemsida: www.nordstaden.se/felanmalan
Ekonomisk förvaltning
Avier, pantsättning, överlåtelser mm.
NORDSTADEN
Telefon: 08-587 801 50. Vardagar 7-16 (lunchstängt 11.30-12.30)
E:post: avi@nordstaden.se
Felanmälan hiss
KONE jour
Telefontid dygnet runt. 0771-50 00 00.
Fastighetsjour - Akuta ärenden utanför ordinarie kontorstid.
SECURITAS
Kontakt: Telefon: 08-657 77 50
TV, Bredband & IP-Telefoni
(Läs mer under rubriken: Telefon, TV och internet)
TELIA
Telefon: 020-20 20 70, 90 200
Parkeringsplats (läs mer vid "Information från styrelsen" och "Parkering och bilpool")
Välkommen att kontakta Parkman
Telefon: 08-734 90 00
E-post: uthyrning@parkman.nu